تحویل سریع و بازگشت رایگان ظرف 7 روز
جستجو

چگونه از پوست نوزادان و کودکان مراقبت کنیم؟

نوزادان و کودکان پوست نازک ‌تری نسبت به بزرگسالان دارند و سیستم ایمنی آنها به طور کامل توسعه نیافته است. بنابراین بدن آن ها برای مقابله با محرک ‌های موجود در محیط به خوبی مجهز نیست و محافظت از پوست آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در اینجا برای توضیح روتین مناسب مراقبت از پوست کودکان، آن ها را به دو گروه سنی زیر 2 سال و بالای 2 سال تقسیم کرده و در مورد هر گروه، جداگانه صحبت می کنیم.

 

کودکان زیر 2 سال

برای داشتن پوستی شاداب و لطیف، بهتر است روتین مراقبت از پوست کودکان زیر 2 سال، شامل حمام روزانه با یک پاک کننده ملایم و به دنبال آن استفاده از مرطوب کننده باشد. بهتر است برای شستشو، از صابون و شوینده های ملایم و عاری از مواد مصنوعی و رنگ استفاده شود و بعد از استحمام پوست آن ها به خوبی خشک شود.

اما نکته مهم در مورد مراقبت از پوست کودکان زیر 2 سال این است که تاکنون ضد آفتاب مناسب، غیر حساسیت زا و بدون آثار جانبی برای این سن طراحی نشده است. بنابراین نگه داشتن کودکان در سایه، پوشاندن لباس های آستین بلند و قرار نگرفتن کودک در معرض آفتاب در روزهای تابستانی بهترین روش های موجود برای جلوگیری از آسیب اشعه های نور خورشید به پوست کودکان به شمار می روند.

جستجو
اخرین مقالات